zaterdag 11 februari 2012

De Derde Dimensie



Een bouwstuk over het ontbreken van een spirituele dimensie

 in samenleving, politiek en Vrijmetselarij
auteur: Matthieu van de Burgt

 Het thema van dit jaar focust op de Opperbouwmeester. De derde dimensie boven het ‘Ken Uzelve’ en ‘Ken uw Naaste’. De dimensie die ons boven onszelf verheft, boven de alledaagsheid en tijdelijkheid van het leven. De focus op de Opperbouwmeester is een gerichtheid op iets ondefinieerbaars en onaantast-baars. En misschien ook wel een gerichtheid op iets waar je alleen maar in kunt geloven. Je zou kunnen zeggen dat de Opperbouwmeester de wetenschap overstijgt en zich alleen laat zien en ervaren als we in Hem geloven. En dat is voor velen erg moeilijk en dat geldt ook voor mij.

1 opmerking:

  1. IK vraag me af, hoe de de Opperbouwmeester de wetenschap kan overstijgen? Terwijl ik mij ervan bewust ben dat alles interpreteerbaar is net als een droom die je krijgt. Wetenschap is niet in te beelden. Maar wel feitelijk vast te stellen d.m.v. onderzoek te verrichten.
    Je kunt iets waarnemen,pas als je er echt in gaat geloven dat het inderdaad bestaat.Maar je zal inderdaad jezelf goed moeten onderzoeken eer je in staat ben tot zulke acties over te gaan!

    Was getekend,

    BeantwoordenVerwijderen